برس زنی یا فرچه سابی

برس زنی یا فرچه سابی چیست و تفاوت آن با کفسابی

جرم برداری از روی سنگ و تمیز کردن موادی که روی سنگ ها چسبیده است را برس زنی یا فرچه سابی می گویند که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی برس زنی یا فرچه سابی چیست و تفاوت آن با کف سابی می پردازیم.

تفاوت بین برس زنی یا فرچه زنی با کفسابی

برس زنی یا فرچه سابی چیست و تفاوت آن با کف سابی در این است که در کف سابی در چندین مرحله لایه برداری انجام می شود در صورتی که در فرچه سابی شستشوی عمقی انجام می شود و دارای دو مرحله است که از برس های سیمی مختلف برای تمیز کردن و برس زنی استفاده می شود .

در اصل می توان گفت که فرچه زنی یا برس زنی برای تمیز کردن انواع سنگ استفاده می شود و باعث براق شدن و شفافیت سنگ ها و سرامیک می شود . از دیگر تفاوت کف سابی با برس زنی این است که کف سابی از لقمه ها و ساب ها استفاده می کند و برای اینکه سطوح یکدست و صاف شوند چند بار کف سابی انجام می شود ولی در فرچه سابی یا برس زنی سنگ ها یکدست و یکنواخت نمی شوند . همچنین در فرچه سابی درزها با استفاده از بتونه پر می شوند در صورتی که در کف سابی درزها با رزین یا چسب سیمان پر می شود.

ویژگی های فرچه زنی یا برس زنی چیست ؟

از ویژگی های برس زنی یا فرچه زنی این است که در کمترین زمان سطوح براق و تمیز می شوند و به صورت عمیق شستشو می شود و تمام لک ها و عیوب سطوح برطرف می شود و تمام آلودگی های سطوح پاک و تمیز می شوند و از همه مهمتر این است که هزینه فرچه سابی کمتر از کف سابی است .

فرچه زنی بهتر است یا کف سابی

در مورد موضوع برس زنی یا فرچه زنی چیست و تفاوت آن با کف سابی می توان گفت که فرایند نهایی و کارایی هر دو بسیار خوب و مهم است ولی در فرچه زنی نیاز به تخصص و مهارت بسیار دارد و نوع و مواد و فرچه باید به درستی انتخاب شود تا مشکلی برای سطوح پیش نیاید و فرچه زنی برای شستشوی سطوح بسیار مناسب است ولی کف سابی برای براق کردن و صیقل دادن سطوح مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین کف سابی با موادی مانند نانوساب و ضد آب هم انجام می شود که برای افزایش طول عمر سنگ و نفوذ رطوبت و زیبایی محیط بسیار کاربردی است که به همین منظور شما می توانید با شرکت پاک سابی ارتباط و از نحوه خدمات این شرکت در زمینه فرچه سابی یا کف سابی اطلاع حاصل کنید.

انواع فرچه ها در شستشوی سنگ

فرچه پلاستیکی

این نوع فرچه برای سطوحی که خراش پیدا نکند و به سطح هیچ آسیبی نرسد کاربرد دارد ولی اگر سیمان یا مصالح ساختمان روی سطوح باشد باید از یک فرچه دیگر استفاده کرد.

فرچه سیمی نرم

بهترین نوع فرچه برای سطوح است و هیچ خراشی روی سطوح نمی گذارد و کثیفی و لکه ها را تمیز می کند.

فرچه بکسری

این نوع فرچه از فرچه های دیگر سخت تر است و برای سطوحی که سخت هستند مانند سنگ گرانیت استفاده می شود ولی این نوع فرچه سرامیک را خط و خش می اندازد و برای سرامیک مناسب نیست.

هزینه فرچه زنی چه تفاوتی با کف سابی دارد؟

در مورد موضوع برس زنی یا فرچه زنی چیست و تفاوت آن با کف سابی می توان به هزینه ها هم اشاره کرد که در فرچه سابی عوامل مختلفی در هزینه ها تاثیر گذار است مانند متراژ محیط ، نوع سنگ ، ابعاد و نوع فرچه و در کف سابی هم به همین صورت می باشد ولی فرچه زنی قیمتش از کف سابی کمتر است با اینکه اصولی سطوح را تمیز می کند ولی قیمت کف سابی بیشتر می باشد که به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت پاک سابی مراجعه و نحوه خدمات و هزینه ها را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

در مورد برس زنی یا فرچه زنی چیست و تفاوت آن با کف سابی صحبت کردیم و کسانی که تمایل دارند سطوح خود را فرچه زنی کنند می توانند از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنند ولی اگر بخواهند که سطوح و سنگ ها افزایش طول عمر داشته باشد و تقویت شود باید از کف سابی استفاده کنند که به همین منظور شما می توانید با شرکت پاک سابی ارتباط و از نحوه سفارش این خدمات اطلاع حاصل کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا